maandag 20 augustus 2012

Doel #54. 10 boeken lezen

In de eerste weken van de vakantie heb ik met de kinderen en mijn liefste vriendinnenzussie Artis bezocht. Een heerlijke dag, mooi weer en ontspannen om je hen kijken. Maar voor we er waren heb ik haar een what's appje gestuurd. "Heb jij nog een vakantieboek voor mij te leen?" 
En zo kwam dit boek in mijn handen. 


En ik was voor we naar de kust gingen al begonnen, maar toen ik op een ochtend mijn haakwerk naar het strand vergeten was, heb ik hem helemaal uit gelezen. Wat is er lekkerder dan op je buik, op je handdoekje lekker  lezen. 

En toen ik hem uit had, bracht ik mijn vriendin op de hoogte, waarop een leuke berichten wisseling volgde. Net als het eindeloos op het strand en in de zee rondhangen, was het lezen van de zelfde boeken voor ons een goede jeugdherinnering. De jaren waarin we samen op vakantie gingen, namen we ieder het maximum aantal boeken uit de bibliotheek mee en lazen we niet alleen onze eigen boeken uit, maar ook elkaars boeken. En we spraken over de boeken, zonder dat iemand ons dat ooit gevraagd had. Onze eigen boekenclub. Iets wat dus na al die jaren niet voorbij gegaan is, maar wat er dus diep ingebakken zit. 

En daarnaast vond ik in het huisje waar we logeerden een klein boekje van een van mijn favoriete schrijfsters, maar een klein boekje is ook een boekje. Ze heeft me al snel in haar greep, als ik aan haar boeken begin. Terwijl ik zoek naar het plaatje van het boek, kom ik er achter dat ik een paar van haar boeken niet gelezen heb, die heb ik gemist. 

Dus deze vakantie is de stand 2/10! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten