zondag 16 september 2012

Soap

Ik heb weer stappen genomen, op een nieuw pad.
Ik vond het doodeng, om een nieuwe plek binnen te lopen, niemand te kennen en me dan ook weer kwetsbaar op te stellen. Ik had het heen en weer overwogen, maar ik had voor mijzelf geen keuze. Hoe kan ik iets laten slagen, als ik niet werk aan de punten die aan de basis liggen van mijn ... tja hoe beschrijf ik dat.

Ik mag geen falen zeggen, want ik heb niet gefaald, ik heb alles gegeven wat ik had.
Ik mag geen fout zeggen, want ik ben niet in mijn eentje verantwoordelijk voor de situatie.
Ik mag geen...
Ik moet geen..
Ik wil!
Ik wil geen negativiteit aangeven... want het is geen negatief punt van mij. Het is een leer punt voor mij. Een les die ik mezelf nu wil leren en waar ik sterker van wil worden.

Ik ben met warme handen opgevangen en krijg de ruimte die ik nodig heb en het vertrouwen, het vertrouwen wat ik in mijzelf niet meer had. Maar vertrouwen kan alleen groeien op eerlijkheid.

Heel langzaam voel ik mijn vertrouwen groeien. Mijn vertrouwen in mensen om mij heen, vertrouwen in mijn handelen en het vertrouwen in de toekomst. Heel voorzichtig zie ik die toekomst en het vertrouwen wat ik erin mag hebben, het vertrouwen wat ik erin wil hebben.

Mijn vertrouwen maakt met sterk en kwetsbaar tegelijkertijd.

Ik hoop dat de mensen bij wie ik met kwetsbaar laat zijn, niet mijn vertrouwen beschamen. Maar ik wil nou eenmaal vertrouwen hebben in de mensen en dat ze zien dat ik het beste met iedereen voor heb. Ik hoop dat meer mensen vertrouwen hebben... ik bedoel het niet kwaad, maar ben wel eerlijk.

Mijn vertrouwen is als een zeepbel, kleurrijk en onvoorspelbaar hoe sterk het kan zijn, maar wees voorzichtig, het is ook zo kwetsbaar.

2 opmerkingen:

  1. Wat mooi beschreven Eva. En wat goed van je dat je dit pad weer bent ingeslagen! Stapje voor stapje en je komt er zeker wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieverd, ik ben supertrots op je!

    Liefs, Roos

    BeantwoordenVerwijderen